SEO Optimering

SEO står Search Engine Optimization og handler om at få din hjemmeside til at rangere bedst muligt på google og andre søgemaskiner. Dette gøre man gennem SEO Optimering

Du har sikkert lagt rigtig meget energi, penge og tid i at skabe en god hjemmeside. Du forventer selvfølgelig, at der er flere konvertereringer og interaktioner? Selvfølgelig! Svaret er egentlig ret enkelt, uden den rette SEO Optimering og strategi er det umuligt at få en god placering på google, og andre søgemaskinerners resultater.  De fleste potentielle kunder starter deres søgen efter ydelser eller produkter på google, og er du ikke til at finde langt nok fremme, har du desværre tabt potentielle kunder.

Vi har professionelle SEO medarbejdere, som altid er på udkig efter, hvordan vi hjælper vores kunder med at blive set online. Vi arbejder strategisk med din SEO. Vi går ind og kigger på, hvor og hvad der skal optimeres og laver ingen standardløsninger. SEO er en investering, som skal give afkast.

Skal vi lave en gratis SEO analyse af din hjemmeside?

Vi benytter ikke én standard seo strategi til alle vores kunder. Vi udarbejder unikke seo strategier til hver af vores kunder, så vores kunder kan få de bedste resultater og stryge til tops på google! 

Ja tak!

Er SEO optimering ikke bare et tilkøb?

SEO er desværre ikke noget, man bare kan lægge på hjemmesiden og så er din hjemmeside placeret øverst på google. Sådan fungerer det ikke helt, det kræver i de fleste tilfælde optimeringsarbejde, som skal udføres over flere måneder, hvor du tester og optimerer indholdet af hjemmesiden. SEO er en kombination af forskellige arbejdsområder, som gennem en strategisk arbejdsplan skaber succes.

Læs med her for at forstå SEO Optimering

Når man arbejder med SEO, handler det i bund og grund om at gøre hjemmesiden relevant ift. kunden, og deres søgen efter dig på nettet. Der er nogle forskellige arbejdsområder, man går ind og arbejder med for at optimere dette. Læs med her!

 

Søgeordsanalyse

Søgeordsanalyse handler om at gå ind og identificere de søgeord, som dine nuværende kunder søger på, for at finde dig, men også hvad potentielle kunder søger på som ikke har fundet dig endnu. Dette skal være med til, at flere besøger din hjemmeside og skabe mersalg for din virksomhed.

 

Lokal SEO optimering

Lokal SEO er noget vi arbejder med, når virksomhedens kunder vælger udbyderen, fordi de er i lokalområdet. Det kan f.eks. en tømrer, en frisør, spisesteder, mekanikere osv.

 

juhlogdahl.dk hjemmeside design

On-page SEO Optimering

On-page SEO drejer sig om strukturen og indholdet på din hjemmeside. Det kan f.eks. være:

  • Sidetitler
  • Interne links
  • Billeder
  • Mobilvenlighed

On-page SEO har også indflydelse i forhold til søgeresultatet på de forskellige søgemaskiner som f.eks. Google. Derfor er det super vigtigt, at din hjemmeside bliver lavet ordentligt, så du kan få den bedste placering for kunder og potentielle kunder.

Woo-commerce ninja som beskriver til ny webshop

Sidetitler

Sidetitler er en af de mest vigtige arbejdsområder, når vi arbejder med SEO. Hvert enkelt side skal have en speciel sidetitel, hvor de vigtigste søgeord indgår.

Her er et eksempel:

Sidetitler beskrivelse

Meta-tags

Meta-tags beskriver, hvad brugeren kan læse på siden. Meta-tags har ikke en betydning for din placering på google, men er stadig en vigtig detalje, for at få kunden til at klikke ind på din side.

Meta-tags beskrivelse

Google kan i nogle tilfælde, trække et uddrag fra din hjemmeside og bruge den som Meta-tag.

Meta-tag har også relevans i forhold til at tiltrække folk ind til din hjemmeside, derfor er det vigtigt at den er optimeret.

Overskrifter H1,H2,H3,H4,H5,H6

Det er vigtigt, altid at holde fokus på, at din hjemmeside skal være let for læseren at finde rundt i, ligesom i en fysisk butik. Det gør man eksempelvis ved at dele din hjemmesides produkter og/eller ydelser op i de rette sektioner, samt fremhæve overskrifter, som fanger læseren, for at det ikke skal være besværligt for kunden at handle med dig.

H1 er hovedoverskriften, hvor de andre H2, H3 osv. bliver brugt til underoverskifter, lidt ligesom en avisartikel.

Billedeoptimering

Det har stor betydning, at du har billeder på din profil blandt teksterne, ellers bliver din side for kedelig at kigge på, for læseren. Det er af samme grund at emballage har en virkelig stor betydning for om ting sælger godt eller ej. Billederne skal fremgå som kvalitetsbilleder og ikke billeder i dårlig kvalitet, da det fremstår meget uprofessionelt, og samtidig skal billederne vække interesse og appellere til kunden. Derudover er det vigtigt, at alle billeder er optimeret, så de ikke fylder for meget.

Alle billeder skal have de rigtige filnavne og ALT-tekst. Dette hjælper søgemaskinerne med at forstå, hvad billederne skal bruges til.

Hastighedsoptimering

Undersøgelser lavet af google påpeger, at over 53% af dine besøgende, vil klikke videre til næste side, hvis din side tager mere end 3 sek. at loade.

Derfor er det vigtigt, at din hjemmeside er optimeret og lavet korrekt, så den kan arbejde hurtigt og skabe flere integrationer. Vi har forskellige redskaber og måleenheder, som vi arbejder ud fra, så du får de bedste resultater.

Du kan måle din hjemmesides hastighed her.

Ser Hastighedsoptimering forklaret af urbanwebfix.dk

Internlinks

Internlinks er de links, som linker rundt i de forskellige emner på din hjemmeside. F.eks. en knap som linker til en anden side.

interne links vist som eksempel på wordpress

F.eks. linker denne knap videre til siden med de forskellige enheder. En god link-struktur hjælper brugeren, med at navigere rundt på din hjemmeside, og hjælper google med at forstå sammenhængen mellem siderne på din side.

Url-struktur

At have den rigtige Url-struktur er endnu et vigtigt arbejdsområde, hvad angår On-page SEO. Url skal være kort og overskueligt. Din Url skal derudover beskrive, hvad din side omhandler.

Off-page SEO Optimering

Off-page SEO Optimering handler om troværdigheden af din hjemmeside. Det vil sige alt den omtale du får på nettet om dig og din hjemmeside. Det kan være folk, der linker til din side, anmelder din side på trustpilot eller deler siden på sociale medier.

En af de største arbejdsområder er link-building. Uden indgående links til din side, er din side ikke særlig vigtig for google og de andre søgemaskiner.

Det er vigtigt, at du får kvalitetslink og der findes forskellige måder, at få disse links på.

  • Skab ekstraordinært indhold på din hjemmeside, f.eks. med gode blogindlæg inden for din branche (få et eks. her). Giv nettet godt indhold og bliv belønnet med indadgående links fra andre sider.
  • Tilbyd gæsteindlæg. Lav noget godt indhold og tilbyd det til andre sider, og på den måde få dem til at linke til din side.
  • Få dine kunder til at fremstå godt på din side ved at skrive et super godt indlæg, om det arbejde du har udført for dem. Det vil få dem til at linke til dig, som deres kunder så vil komme til at læse. Så i denne situation vil det være win-win.
  • Lav gratis hjælpeværktøjer som andre kan benytte sig af.